Jul jul, strålande jul! =)

Verkar fan bli en vit jul i år ändå. Skoj! Är inte så förtjust i kyla men snön gör ju att det blir ljusare iaf. Åker upp till Lövånger imorgon. I år är första året på väldigt länge julafton ska firas med pappa. Ska bli roligt! Är bara hemma-hemma till tisdag, åker tillbaka till Gävle tisdag morgon. Så blir en blixtvisit.

 

Återigen länge sedan jag skrev något. Var till Tallinn förra helgen, en kryssning med buffé som inte gick på mer än strax över 600 kr för biljetterna med nämnda buffé. Sen tillkom ju sådant man köpte utöver men det hör liksom till. Var en fin stad bitvis, det skumma var att vartannat hus var typ ett ruckel när man gick från hamnen och vartannat hus var ett designerhus. Sprang lite otippat på ett Planet Rain-fan i en butik. Hon stod i kassan när jag skulle betala och reagerade på min tröja, den blåa Planet Rain-tröjan haha =)

 

Var en fin resa! Besökte dock ett köpcenter nära hamnen där de bland vanliga butiker fanns butiker som sålde massa skumma prylar som tröjor med Hitler på (Adolf Hitler European Tour) http://edge.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/554505/81303405.jpg som nån skämtpryl, samt gamla silvermynt från Nazi-Tyskland som gick på 40 euro styck, gamla medaljer från Sovjet och Tyskland (då med hakkors), gamla granater, bajonetter och allt möjligt samt tröjor på finska soldater från vinterkriget och svastikaflaggor. Var inte politiskt korrekt på en fläck men var intressant att se. Hade det varit i Tyskland eller nästan vilket annat land som helst så hade det förmodligen givit fängelsestraff för det hela som hets mot folkgrupp m.m.

 

Utöver det köpcentret så var man på julmarknader, besökte gamla byggnader, kyrkor och medeltidsbutiker.

 

Mitt högra öra bråkar med mig igen. Känns svullet, tror det är lite av en öroninflammation. Konstigt nog syntes det inget enligt den läkare jag träffade i tisdags, varken på trumhinnan eller i hörselgången. Men känns som att det är nåt klet bakom trumhinnan för när jag rör käken känns det som att någonting inne i örat släpper in luft och sen klistras igen. Så fick Nasonex-nässpray för att se om det gör någon skillnad. I och med att örat känns igenkorkat är tjuten extra dryga igen.. =/

 

Fick förra veckan veta att jag är varslad på jobbet (från 26e oktober? Lite sent att få veta nu va!?). Så man får väl se vad som händer. Kanske dags att göra något nytt iaf? Känns blandat, men egentligen ganska spännande! Sen betyder ju inte varsel automatiskt uppsägning.

 

Nä dags att sova kanske, ska upp och åka tåg samt buss ganska tidigt imorgon. Har ändå inte så mycket mer att säga än GOD JUL till alla och en var! =)

 

Kram till den som vill! /Bosse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0