Musik och bitterhet

Sitter och slösurfar. Hittar igen gamla band jag glömt bort, eller aldrig brytt mig om att kolla in. Finner lite godbitar här och var, mest pga all inavel det är i musikens värld. En medlem är med i tusen band, eller så är samma medlemmar med i olika konstellationer döpta med olika namn för att musiken inte passar in i ursprungsbandet. Hittade igen band som Nightrage, Souldrainer m.m, vill säga melodisk döds som det lät en gång i tiden och till viss del fortfarande gör. Souldrainer: http://www.youtube.com/watch?v=VBqrJ_hkNWI

 

Nå, ska väl inte bara prata musik. Jobbar 100 % nu. Tyvärr har sömnen spökat sista nätterna, igen. Vet inte om det beror på stress eller vad det är men sömntabletterna, insomningstabletterna vill säga, tar inte lika bra längre. Så provat andra strategier såsom att ligga på spikmattan vid sänggående eller ta ett varmt bad, dricka varm mjölk, köpt pumpafrön då de ska få hjärnan att tillverka serotonin (precis som mjölk, serotonin och melatonin) osv. Det senaste jag läst är att man kan hålla för höger näsborre då vänster näsborre är kopplad till det parasympatiska nervsystemet, vilket om man andas genom den ska göra en lugn och slappna av. Så får väl plugga igen min högra näsborre någon kväll och se om det gör någon skillnad. Näsborrarna är tydligen kopplade till vardera hjärnhalva.

 

Vet inte riktigt vad jag ska göra i helgen. Hade det inte varit för en obligatorisk kurs i jobbet jag skulle ha gjort första december, som sedan blev flyttad till 17e november, hade jag kunnat vara i Gambia nu. Känns bra surt att missa det! En vecka där i värmen samt besöka grannlandet Senegal hade inte varit fel. Känner mig ganska bitter faktiskt, först att kursen krockade och sen när det var för sent att boka resan så blev kursen flyttad. =/

 

Tallinnresan som jag bokade är ett försök till substitut, men känns inte riktigt som att det smäller lika högt.

 

Men men, var väl helt enkelt inte meningen att jag skulle åka till Afrika denna gång. Är väl ännu en sak i livets resa som man får lära sig att acceptera, precis som sinnesrobönen säger; Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

 

Öronen och jag är inte kompisar heller direkt. De bråkar med mig omvartannat. Är helt klart något som också påverkar min insomning!

 

Det får vara allt för idag. Eller, en sak till. Kanske har det med åldern att göra, men förr tyckte jag att Gävle-bocken skulle brinna. Men nu tycker jag mest det är trist att den brann. Hade varit skoj att se den täckt av is som planen tydligen var i år till exempel. Vilket som tyckte jag den var riktigt fin i år, spred lite glädje när man såg den!

 

Take Care! /B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0