En sån där dag

Känner mig låg. Kvällen har känts tung. Dagen har på intet vis varit dålig, om man bortser från bråkande tinnitusöron. Det stjäl iofs enormt mycket energi och fokus och dämpar fullständigt min känsla och mitt humör. Men faktum är att senaste dagarna har varit bitvis riktigt bra. Fredagen med mat, film och godis hos Johan och Jessica och eventuella planer på en kryssning till Tallinn i december för julhandel samt eventuellt äta julbord ombord, var fin. Likadant med lördagen, inledde med att åka på Power Yoga för att efter det träna lite till. Kände mig enormt trött under dagen så vilade en stund på eftermiddagen innan det bar iväg till Jimpa för att med honom och Pär lira Mario Kart, Mega Man 2 och kolla på Pulp Fiction samt gamla Amiga-spel på Youtube halva natten. Söndagen fylldes med sömn och vila samt att kolla lite på Sons of Anarchy säsong 4.

Idag firade jag en väns födelsedag och bjöds på fika. Var riktigt trevligt!

Men ändå så känner jag mig nere nu under kvällen. Kollat på en relativt bra film som heter The Eagle; en romersk historia baserat på någon novell som jag förstod det, för att distrahera mig själv. http://www.imdb.com/title/tt1034389

Har funkat bra att jobba idag så inget att anmärka på där. Funkade bra förra veckan också och fick beröm av en elev vilket var roligt. Sådant måste jag lära mig själv att ta till mig, positiv energi! Möjligtvis gnager oron för att jag inte vet vad som händer framöver då min sista sjukskrivningsdag är på måndag nästa vecka och läkartiden jag har fått bokad är den 21a, ytterligare en vecka senare. Men Försäkringskassan vill ha besked på måndag den 14e hur fortsättningen ser ut. Hoppas det ska gå att lösa på något sätt.

På torsdag ska jag göra avtryck för nya gjutna öronproppar. Behövs verkligen då de jag har är från 1999 och inte alls passar längre utan glappar och därav dämpar dåligt om man tuggar på något eller till exempel gäspar. Det blir dyrt, men de behövs som sagt!

Dessa låtar betyder mycket för mig idag. Bandet heter Insomnium. Först ett intro, låten The Gale, som är bland de skönaste av intron till en skiva jag någonsin hört (ifall man gillar sådan typ av musik) http://www.youtube.com/watch?v=onX5b4F7_k4 samt låten Last Statement, http://www.youtube.com/watch?v=OdHpRAad_-g i synnerhet från 3.12 in i låten och från 5.45 därefter. Dessa två speglar nog mycket från när jag mådde som sämst och gjorde de val jag gjorde. Finns många fler band och låtar som stämmer in otroligt mycket på mig där och då. Men dessa speglar mig och hur jag känner just idag över det som var. Det går att klicka fram texterna på låtarna på 'Visa mer' om intresse finns.

Börjar vara dags att lägga sig och sova. Hoppas innerligt att öronen bråkar mindre med mig imorgon! Kram och godnatt! /Bosse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0