Livet går vidare

 

Som eventuell läsare kanske märkt så skriver jag inte dagligdags i den här bloggen. Det går i perioder och är framförallt baserat på om jag har någonting att skriva (och till viss del pga ren lathet).

 

I helgen var jag hem till Johan och Jessica på film under fredagen, såg bland annat X-Men: First Class. Sen på lördagen efter ett Power Yoga-pass och lite skrotande hemma så åkte jag till Hudiksvall med x-tåget. Pär hade frågat om jag ville hänga med till Harry på Bottom samt Guest House Paradiso och lite grogg. Vi blev några stycken och kvällen börjades lite lätt med att käka pizza.

 

Trevlig kväll, var försiktig med alkoholen dock. Bar på en oro att sömnen inte skulle bli någe bra vilket gjorde mig en aning låg. En oro som först gjorde att jag tvekade att åka. Men jag fick ett eget gästrum så det gjorde att sömnen blev ganska bra ändå. Jag drog mig tillbaka tidigare än resten av gänget, tog en extra sömntablett och pluggade igen öronen med öronproppar och somnade.

 

Var en jävligt schysst helg! Önskar jag varit piggare och mer uppåt, men det är okej att vara låg också, något jag borde ta till mig och acceptera. Är iaf glad att jag åkte, så tack Pär för frågan!

 

Sjukskrivningen ordnade sig. Träffade läkaren den 16e och han sjukskrev mig så jag jobbar 75 % från den 14e till den 30e november. Funkar bra med det, sen på torsdag nästa vecka ska jag jobba hel dag, vill säga 100 %. Hoppas det ska funka bra också. Blir ganska bra med en mjukstart att prova jobba 100 % från i mitten av veckan.

 

Sömnen spökade dessvärre för mig rätt mycket förra veckan. Men senaste två nätterna har funkat ganska bra. Vaknade förvisso i natt en sväng, men gick upp och drack ett glas mjölk, la mig på spikmattan en stund och somnade om. Hade glömt bort att spikmattan faktiskt gör att jag har lättare att somna, inte använt den på väldigt länge.

 

Har förresten bokat en 40-timmarskryssning till Tallinn den 16e december. Hade sån tur, kollade på dagen och då kostade B-hytten strax över 1500 kr. Sen på kvällen när jag tänkte boka kostade en B-hytt 200 kr och en A-hytt 300 kr. Så tog en A-hytt och la till buffé vilket vid denna tid innebär julbord! =) Ska bli skoj att komma iväg, att ha något att se fram emot!

 

Kommit mer och mer till insikt att jag känner mig ganska ensam. Inte i relation till kompisar, men i relation till att ha en relation. Just det där att höra någon säga Jag älskar dig! Eller en sådan sak som att ligga sked och bara mysa med någon framför en film eller innan sömn. Har ju varit singel sedan hösten 2003 så det är kanske inte så konstigt. Å andra sidan är jag väl inte just nu i ett läge i mitt liv där en relation skulle vara det bästa. Men närhet vore inte fel. Man kanske skulle haft en KK, hur man nu skaffar en sån haha!? =P

 

Nåja, hur som helst så tickar livet på. Vissa dagar är bättre än andra. Men det är ju så livet är. Hoppas däremot på att dalarna inte ska bli så djupa i framtiden och att jag har lättare att ta mig igenom de svackor jag möter.

 

Nu ska jag nog lägga mig och kolla på den brittiska serien Black Books och skratta lite. Det gör säkert någonting bra för hälsan. Det och gosa lite med katterna!

 

Kram å sånt! /Bosse


Kommentarer
Postat av: Katrin

Måste bara säga att jag tycker du är väldigt stark och jag håller tummarna för att det ska gå bra att börja jobba mer igen. Har följt bloggen ett tag... jättestarkt att du lyckats komma tillbaka så pass som du gjort.. inte många i din sits som fixar det. Fortsätter läsa och önskar dej all lycka i framtiden! Kramar

2011-11-24 @ 15:40:38
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Bosse

Tack så mycket! =)

2011-11-24 @ 18:24:12
URL: http://Denna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0