Reflektioner

Det har gått många dagar sen jag skrev något, och framför allt något som kanske innehöll någon form av substans. Senaste inlägget jag skrev tog jag bort för att inte riskera att trampa någon på tårna. Det är och har aldrig varit min intention.

Så, vad har jag att skriva om nu måntro? Faktum är att det har hänt ganska mycket sista tiden både på gott och ont. Jag, om man ser till det positiva, har umgåtts med vänner, tränat (om än kanske för lite), lagat mat ihop med en kompis vid två tillfällen, hälsat på mina föredetta svärföräldrar och gått en långpromenad i solen med min dåvarande svärfader samt ätit mat jag mindes och som vi komiskt nog pratade om där och då som jag fick serverat lite senare. En fin fredag att minnas!

Dessvärre var jag väldigt nostalgisk på vägen hem och funderade på vad jag skulle göra härnäst som skulle kunna få stjäla min koncentration. Uppmärksammade att pappa hade ringt så jag stannade till vid informationstavlan vid R80-rondellen och pratade med honom. Jag var minst sagt obstinat till allt pappa sa. Han berättade om att de på studierna han gör nu fått se en film med Kay Pollak om hans syn på livet och tillvaron, detta är en person som skrivit bland annat boken 'Att Välja Glädje' (som jag starkt rekommenderar till alla och envar). Det roliga med detta är att just den boken köpte jag för några år sen och blev helt frälst i och köpte en bok var till alla i min familj samt några kompisar. Den boken öppnar verkligen ens ögon. Men, och det är ett stort men, när pappa började prata om det hela där och då så ville jag inte höra på alla positiva ideér som kom från andra änden av luren. Jag ville minsann inte ta upp gitarren och börja spela igen, om än bara för mig själv (är så mycket roligare i ett band) och jag var inte alls på humör att höra av mig till någon för att umgås och vara social (fast samtidigt ville jag inte vara ensam). Tyckte allt bara lät pest.

Men, och här kommer mennet. Efter samtalet ringde jag upp Johan och hörde mig för vad han sysslade med. Han och Macke var ute och åkte bil på väg hem till Johan så jag vände och hakade på dem. Blev till att kolla på Shrek 4. Macke drog hem men jag blev kvar hos Johan och Jessica. Som vanligt när man är gäst hos dem så bjuds det på hembakt fika. Är det inte fika så är det mat. Generösare människor lär knappast finnas!

Sen då? Jo, inte nog med att jag var social på fredagen. På lördagens morgon hade jag bokat Power Yoga för att prova det; men efter ett getöga på mitt gitarr-case plockade jag fram min gamla trotjänare och började plinka lite för mig själv. Resultatet av det blev att jag nästan kom för sent till Yogan. Nästan för sent innebär ju att det var roligt att sitta och spela lite. Kanske ska börja om med det då alltså!?

Så, jag sa emot pappa på alla punkter. Orkade inte lyssna på sunt förnuft. Ville inte vara någon till börda och hälsa på när jag var nere och ville minsann inte spela gitarr. Så kan det gå haha. =)

Under den senaste veckan har jag varit på Ove Jansson, eller Owes Säljlager som det kanske heter och köpt en tavla jag tittat på de gånger jag vart dit sista tiden. Nu hade de bara en kvar så då slog jag till. Köpte även för skojs skull två stycken videoapparater på Biståndsgruppen i Valbo då jag fick dem för 40 kr styck. Har ju några filmer och sådant som är filmat med mig på så kan vara kul att ha. Har funderat på att gå förbi någon firma som kan kopiera över från VHS till CD/DVD då jag inte har ork att göra det själv. Får se hur det blir. Varför två videosar kanske ni undrar? Jo, tänkte att risken är att nån av dem inte funkar och där får man inte tillbaka några pengar efter ett köp (vad jag vet).

Kollat på film med Tanja under veckan också, såg på filmen Running Scared vilket var en helt klart godkänd rulle för att vara action. Den hade en handling nämligen (vilket iofs många har, men en mer skruvad handling då om man så vill) Var en trevlig kväll med film och mig snyltandes på hennes köpta godis.

I fredags blev det dock två ljudincidenter som tog ned mig på jorden igen. På hela dagen hade jag knappt tänkt på tjuten. Men då hände det sig så att ljud skulle göra sig påmint och mig påmind om tjuten samt tryck i öronen. Den sorgen och nedslagenheten samt trycken bär jag med mig ännu. Ödets ironi.

På lördagen var det desto roligare. Var Halloweenfest hemma hos Tommy och Kicki. Som vanligt när de har fest så är det så jäklarns lyckat. Hur saker inreds, hur eventuellt tema funkar klockrent osv. Alla var mer eller mindre utklädda och så även jag. Faktum är att detta var den första Halloween-tillställningen som jag seriöst klädde ut mig. Förr var det mest seriösa lite fejkblod i ansiktet. Denna gång däremot köpte jag en katolsk prästdräkt, fejkblod OCH zombie-smink och spökade ut mig rejält. Utöver det hade jag pentagramhalsband och ett exemplar av den svenska utgåvan på 'Den Sataniska Bibeln'. Dräkten såg jag mest av en slump medan jag gick runt i olika butiker för att hitta något att ha på mig. Sekunden jag såg dräkten tänkte jag på en Deicide-video med en präst som mot senare delen av låten blir en zombie.

Ska tilläggas att jag verkligen såg fram emot festen och att få klä ut mig för att bryta ännu ett av mina mönster. Har blivit mycket sådant sista tiden, att gå emot mina vanor, vanor som jag inte trivs med men följer av ren vana och många gånger av både lathet och feghet.

Hade på festen en jättefin diskussion med Jimpa om livet och allt som sker, val man gör av olika skäl. Mer sådana samtal får det bli! Var ett riktigt fint möte som jag är tacksam för! På festen som helhet såg alla ut att trivas och inredningen var schysst som vanligt! =P

Somnade runt 09-tiden på söndagsmorgon efter det hela och i och med att jag somnade så sent/tidigt på morgonen sov jag till ungefär 20.50 på söndagskväll. Snacka om att sova bort en hel dag. Det var ett nerköp vill jag tillägga. Tror inte jag någonsin lyckats med det faktiskt!?

Halloweenfesten blev helt enkelt jättebra och kanske slänger jag upp någon bild på mig här på bloggen sen! Men inte ikväll, känner att det börjar vara dags att lägga sig och försöka sova.

Ska bara lägga till att idag var första dagen på de två veckor jag ska jobba 50 % på prov. Funkade skapligt, tjuten i öronen stör mig mycket men hade tacksamma elever att köra med så det gick bra! Har tränat två svängar på Korpen idag också. Dels lite före jobbet och sen efter. Fast jag avslutade min nyttiga träningsfyllda dag med att köpa ett pizzakitt på ICA och gjorde en pizza i långpanna. Men det tycker jag att jag var värd!

Dags att försöka sova. Kanske läser jag igenom detta imorgon efter jobbet och skriver om det som känns snurrigt.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Alltså det du skriver om boken och din pappa... Såhär funkar det för mig: Jag kan knappt ta åt mig några positiva råd från varken mamma eller pappa. De kommer alltid med positiva råd, säger att allt kommer bli bra och jag vet att de gör det bara för att jag är deras barn och de älskar mig vad jag än gör. Så är det inte ute i verkliga livet tyvärr, det har jag fått erfara. Så det är MYCKET lättare att ta åt sig positiva råd från en bok, vänner eller människor man inte alls känner. Bor med föräldrarna nu i juletider och varje gång jag hör en knackning på dörren vill jag bara stänga av. Då är det mamma som står där och säger någon ny klyschig mening om livet och lyckan. Vet inte varför det är så svårt eller varför jag blir så irriterad av detta men vill bara skrika åt henne att hon ska gå ut. Inte så snällt kanske men jag orkar inte höra det från henne en gång till.

2011-12-31 @ 00:34:56
URL: http://weijans.blogspot.com
Postat av: Bosse

Har du förresten läst boken Att Välja Glädje som jag nämner? Skulle verkligen rekommendera dig att läsa den om så inte är fallet! Man får perspektiv på saker och ting. Läste den två gånger när jag köpte den för några år sen. Jag borde nog ta och läsa den igen känner jag!



Gott Nytt År önskas dig! =)

2011-12-31 @ 13:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0