Veckan som passerat

En vecka idag sedan jag skrev något efter att ha blivit utskriven från Avdelning 27. Sakta men säkert har sömnen börjat fungera, till och med så att jag vissa nätter sovit upp till 10 timmar. Fortfarande med hjälp av de olika medicinerna, men all sömn jag får är guld värd!

Dagarna har passerat sin gilla gång, till viss del känns veckan som i en slags dimma. Minns inte specifikt vad jag gjort vissa dagar. Det jag minns är att jag varit till sjukgymnasten en dag, att jag umgåtts med Johan, Jessica och Marcus då vi i fredags åkte nästan ända till Borlänge där Macke skulle köpa en bil. En liten Roadtripp, med stopp för mat på McDonald's. Samt att det blev Futuramafilm på kvällen med lite mer käk och godis. Just det, var även en sväng till Skutskärs bilskrot med Johan före Borlänge-trippen då han var på jakt efter en motorvärmarkabel till sin bil.

På lördagen tog jag mig i kragen och åkte och tränade på Korpen. Passade på efter jag vaknat då det är lite folk där och volymen i sig är lägre. Använde givetvis öronproppar då jag inte vill riskera öronen på något vis. Var skönt att röra på sig! Sen på eftermiddagen kände jag mig låg och åkte till Köpis och promenerade runt lite för att ha något att göra. Köpte en adapter till min iPhone för att kunna ladda den medan jag kör och en 3,5 mm kabel med hanar i båda ändarna så jag kan lyssna på musk via AUX-ingången i bilen från mobilen, utan att den ska dräneras på batteri. Köpte även ett 16 gigs USB-minne då jag tappat bort det jag hade.

Efter det kände jag mig tom, visste inte vad jag skulle hitta på. Funderade på att ringa någon, men vill inte känna mig som en börda eller som att någon ska känna att denne måste umgås med mig. Men den känslan ligger hos mig och behöver inte alls inneha någon sanningshalt. Jag gick emot mitt vanliga agerande att isolera mig och ringde Pär för att höra vad han hade för sig. Det var toklugnt att jag dök upp, stannade först till på Valbo Pizzeria vid Köpis och åt en La Bussola innan jag for dit. Vi kollade på en ganska tung film som heter Red State och som handlar om en galen amerikansk sekt; http://www.imdb.com/title/tt0873886 Efter det blev det lite strötittande på Youtube-klipp såsom Thumb Wars; http://www.youtube.com/watch?v=lJ06RKGcPBI vilket jag aldrig sett förr som var väldigt skoj. En välgjord Star Wars-parodi med riktiga tummar som utgör skådespelarna och med schyssta effekter osv. Blev lite annat roligt att skratta till eller förundras över utöver det. Sen hem och sova.

Även på söndagen kände jag mig låg. Var en sväng på stan och gick runt lite i butiker. Köpte en sjudagars Detox-kur vilket jag känner jag behöver: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Mage-tarm/Utrensning/MethodDraine-Detox-Express.htm Brukar göra den ibland. Helst ska man göra den en sväng vid varje ny årstid men jag har slarvat lite. Brukar känna mig betydligt mer pigg efter det. Funderar på om jag framöver ska göra en ny leverrening också, har gjort det två gånger förr och samma sak där. Man känner sig betydligt mer i form efter det, som att kroppen får en nystart: http://www.halsosidorna.se/Leverrening.htm

På söndagskvällen var jag hem till Susanna, köpte med mig lite fika från bio-caféet; varsin Cheescakebit och en Choklatryffeltårtabit att dela på till en kopp te. Vi kollade lite på TV och lite annat också innan det var dags för mig att dra hemåt.

Igår hade jag tråkigt. Skrev om det på Facebook och blev av Tanja medbjuden på Yoga på Friskis & Svettis. Var ett tag sen jag provade Yoga, var nog runt 2009. Kände igen vissa grejer, t.ex. Solhälsningen så den gick relativt smidigt. Var ett pass på en timme och det kändes klart bättre efter det!

Idag känner jag mig frustrerad dessvärre. Ha fått tid hos kurator imorgon kl 11.15 och sen ska jag till sjukgymnasten kl 13.40. Men jag begriper mig inte på sjukvården. Min sjukskrivning går ut på fredag, men känner mig inte hundra redo att börja jobba än och ville få en akuttid idag till en läkare som kan göra en bedömning hur man ska göra med det hela. Men, jag måste vänta till fredag (sjukskrivningens sista dag) och ringa kl 07.00 för att då få denna så kallade akuttid för vidarebedömning. Hade ju underlättat en massa för mig som person, men även för mitt jobb att få besked nu och inte så sent som på fredag. Sen när det bara är staffetläkare man får träffa, men aldrig någon direkt ordinarie, så är ju det bra störigt då de inte vet något om en och bara tvärskummar igenom ens journal. Och tyvärr måste jag säga, många gånger är de inte speciellt bra på svenska så att man som patient måste förklara vad saker betyder. Inget illa menat om dem som personer, de gör säkert sitt bästa under de förutsättningar de har. Men det blir bra bökigt för mig som patient. Vart är vården påväg..?!

Tack till alla vänner jag umgåtts med eller på annat sätt kommunicerat med under veckan, det/ni betyder mycket!

Det var nog allt jag hade att få ur mig här och nu. Kanske uppdaterar jag något under dagen, det märks väl. Over and out.

Edit kl 20.02
Stör mig extra mycket på tinnitusen just nu och har gjort det i några timmar. Körde en guidad meditation nyss för att lugna ned mig och fokusera på något annat, men det gick sådär. Var dock mysigt att ligga under en filt med Tuska kurrande liggandes på magen och Saga nere vid fötterna. Älskar verkligen mina två katter! Hur som helst fick det bli lite Sobril nu, ska tröstäta chokladglass och kolla på film. Får bli att kolla vidare på Star Wars: Episode II - Attack of the Clones, som jag påbörjade förra veckan men aldrig såg klart.

Hade besök av en bekant under 3 timmar idag och vi pratade om allt jag varit med om genom livet och det som skett sista tiden. Han har gjort en snarlik resa som mig och också försökt avsluta sitt liv för några år sen; så det var skönt att prata med någon som förstod precis det jag har gått- och går igenom just nu. Var en väldigt vis person och det gav mig mycket! Men som sagt, nu får det bli film och lite glass. Klart slut.


Kommentarer
Postat av: Joakim

Hej! Jag kom in på din blogg via min, och jag känner igen mig sjukt mycket i det du skriver. Hur länge har du haft tinnitus?

2011-10-19 @ 12:19:40
URL: http://jaghartinnitus.blogg.se/
Postat av: Bosse

Har haft det sen 1999. Men det förvärrades kraftigt först februari 2009 men sen i början av augusti i år igen. =/ Läst lite i din blogg, låter bra att du hittat tillbaka till livet igen och till musiken! =)

2011-10-19 @ 18:44:22
URL: http://Denna
Postat av: Joakim

Ja det är väldigt skönt, jag klarar mig väldigt bra just nu och tänker i stort sett aldrig på min tinnitus, har nästan inga som helst besvär. Vad var det som gjorde att din tinnitus blev värre? Har på sistonde fått lite smått ångest någon enstaka gång när jag tänker om det skulle bli värre.

2011-10-30 @ 22:21:09
Postat av: Bosse

Ärligt talat vet jag inte. Men livet brukar te sig så. Nu senast tex släpptes ett fälgkors på marken alldeles precis bredvid mig samt en igensmällande dörr av vinden strax efter och då blev det skit och elände igen. Precis just en sådan där dag där jag faktiskt inte ens tänkte på tinnitusen. Men på nåt sätt brukar det vara så, jag har kommit till insikt att så fort jag känner att fan idag har jag inte tänkt på tinnitusen. Precis sådana dagar ska jag plugga in öronproppar för då kommer det hända någonting som tar mig tillbaka på jorden. Varit så varje gång, men glömde komma ihåg det i fredags dessvärre. =(

2011-11-01 @ 19:06:25
Postat av: Joakim

Fy fan, förstår. Livets ironi. Jag hoppas verkligen det blir bättre för dig! Livet ska vara roligt! Jag ska börja vara mer försiktig än vad jag är just nu med tanke på att jag jobbar i restaurangbranschen och spelar musik samtidigt, kan bli rätt påfrestande för öronen.

2011-11-10 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0